Svar på kommmentarer

Hej på er! Nu har jag äntligen fått tid till att besvara era underbara kommentarer och jag har gjort så gott jag kunnat för att inte upprepa mig allt för mycket. Ni är ett gäng underbara individer, måste jag säga. Helt fantastiska människor! Och det var helt underbart att få läsa era fina ord en gång till och besvara dem. Ett stort tack till er allihop!
Jag har valt att behålla era kommentarer, för om ni läser varandras bör ni kanske veta vad sjutton det är jag har svarat på. Är ni inte intresserade av att läsa varandras får ni ctrl+f :a ert namn!


Postat av: Tilda

Jag gråter lite. Det gör ont i mig. Måste smälta det här lite. Bra skrivet som vanligt. <3

2011-02-04 @ 21:48:48

 

Svar: Tack snälla för kommentaren! Jag är så glad att du gillade det :)

 

 

 

 

Postat av: Natalia

Åh, jag snyftade till. Det gör ont i hjärtat. Fantastiskt. Hatar Ismael... smått Max också. Fan. 

Hehe, ja nu har de båda "spillt" cola på varandra.
Fantastiskt skrivet... underbart komiskt på sina ställen. Jag älskade det.

2011-02-04 @ 22:00:01

 

 

Svar: Tusen tack! Ja, vem är det egentligen man ska avsky mest? Ismael betedde sig som ett as, men å andra sidan är det inte han som har varit tillsammans med Basse. Men Max är ju Max, och det är ju svårt att tycka illa om Max, eftersom han är den underbara grabb han är, right? Haha, du har rätt! De är kvitt i colaspillandet, faktiskt. :) Tack igen! :)

 

 

 

Postat av: Alex

Önskar jag kunde hata Max.

2011-02-04 @ 22:41:06 
URL: http://seriousdamage.blogg.se/

 

Svar: Don’t we all, sometimes? Han är svår att hata, för även de gånger han faktiskt gör någonting som jag verkligen vill hata (ungefär som nu), så är det svårt att hata någon man tycker så mycket om.

 

Postat av: Julia

Åh, jag grät lite faktiskt. Det är nog omöjligt att inte känna medlidande för Bastian här. Så otroligt bra skrivet.

2011-02-04 @ 22:44:30

 

Svar: Åh, tack så mycket! Jag är så glad att du kände med Bastian och verkade kunna relatera till kapitlet. Då känns det som om jag har lyckats med mitt jobb. Tack snälla!

 

 

Postat av: Hanna

Åhh, stackars Bastian </3 Skrattade dock nästan högt när han kastade colan på Ismael och Max :D

2011-02-04 @ 22:54:58 
URL: http://Discofjolla.blogspot.com

Svar: Haha, det var rätt tragikomiskt att skriva den scenen också, kan jag säga. Trots att Bastian var on the verge of breakdown, så var det ändå lite skrattretande att föreställa sig hur Max och Ismael kommer se ut när de går ut därifrån, haha. Tack snälla för att du lämnade en kommentar! Det betyder så otroligt mycket :)

 

 

 

Postat av: Camou

Otroligt bra och känslomässigt skrivet. Hur det uttrycks i ord går inte att förklara. Väldigt skickligt jobbat, men f*n vad man börjar tycka illa om Ismael och känner för att gråta en skvätt å Bastians vägnar... </3

2011-02-05 @ 00:21:24 
URL: http://kolsvartt.blogspot.com

Svar: Tack snälla! Det känns bra att jag har lyckats nå fram med mina ord – eftersom att påverka är mitt främsta mål när jag skriver. Ismael är en liten udda varelse, haha, men han har ändå en plats i mitt hjärta. Tusen tack för att du lämnar en kommentar :)

Postat av: Bella

ÅH. Jag har ont, jag gråter och jag är lycklig. 
Jag kan inte säga mer än just nu, tar ett tag innan allt smälter in.

2011-02-05 @ 02:12:53 
URL: http://hallonhjaertan.blogspot.se

 

 

Svar: Hoppas tårarna har hunnit torka och att värken har gått över vid det här laget, haha. Hur fel det än låter, så känns det som att jag har utfört mitt jobb väl när jag får dessa reaktioner. Tack så hemskt mycket för kommentaren! :)

 

 

Postat av: Elinin

Kan ju nämna att jag blev helt tårögd av tillägnandet. Åh <3

Världens bästa. Gjorde ingenting att vänta i 1.5 år, för det var så vackert och underbart. Dock blir jag så arg på Ismael för att han är ett sånt as. ): 
Bastian är världens finaste och han borde ha Max. Det borde vara dom. Åh <3

2011-02-05 @ 10:20:46

 

 

Svar: Tillägnandet var så lite, så! Det kändes som helt rätt grej att göra och att du förtjänade det. Och tack så mycket för dina fina ord och tankar. Det är alltid lika roligt att höra vad ni tycker och tänker efter kapitel. Jag hoppas att allt känns lite bättre för dig nu och att – trots att handlingen i kapitlet var som den var – den hjälpte lite när det är som jobbigast i alla fall. :) Tusen tack!

 

 

Postat av: Sandra

Helt klart väntan! Och tårarna ligger och skaver i hjärtat och är nästan på väg att rinna över. Som i alla andra kapitel är det så lätt att verkligen känna hur både Bastian och Max känner sig i alla olika situationer. Ni är så sjukt begåvade när det kommer till skrivandet, och blir den här berättelsen någonsin en bok så lovar jag att den kommer få en plats i min bokhylla så fort som möjligt!

2011-02-05 @ 11:33:15

Svar: Tack snälla för dina fina ord. Både jag och Emilie blir så glada när ni ger oss komplimanger för hur vi skriver och självklart får vi en egoboost utan dess like när vi lyckas påverka er med våra ord. Vi planerar att skriva om JÄDDAS en aning (typ, fixa tidslinjen, eftersom det har varit maj i femton kapitel nu, ungefär och lite sånt. Inga stora grejer i alla fall!) och sedan lägga upp den på vulkan, så att ni kan beställa hem den om ni vill. :)

 

Postat av: Lisa

Man dör lite varje gång bastian blir sådär förkrossad. OCh det får mig at bara vilja slå ut alla tänderna på den där Ismael för att han är så...äcklig(jag kan inte hitta rätt ord så det får duga) Max borde verkligen inse att Bastian är bäst och ta tillbaka honom. Annars är han dum på rikgit.
Asbra kapitel, det är väl det jag vill säga och det var värt väntan. Fortsätt göra det ni gör, för ni gör det så himla bra :D

2011-02-05 @ 12:11:51

Svar: Tack snälla för kommentaren! Ismael är en speciell person. Jag hatar att älska honom, haha. I övrigt är jag väldigt glad för att jag lyckas få dig att känna med Bastian, eftersom det är vad jag vill göra. Det skulle kännas som lite av ett misslyckande om jag inte hade lyckats påverka en enda en av er, trots att kapitlets innehåll är vad det är, så att säga. Tusen tack!

Postat av: A

Alltså... åh :c Jag kan inte säga något annat. Jag blir så upprörd, jag hatar Ismael så jag går sönder, och jag hatar Max lite också faktiskt. Allt måste lösa sig nu ju :c

2011-02-05 @ 12:36:53 
URL: http://peardices.blogg.se/

 

 

Svar: Allt lär ordna sig så småningom. JÄDDAS är ju trots allt klyschornas klyscha och allt det där, haha. Tusen tack för din kommentar och jag förstår dina känslor gentemot Max och Ismael. Var det tvungna, liksom?!

 

 

Postat av: ilenna

jag hatar ismael! och jag hatar också max lite. han är en självisk unge som bara kan byta pojkvän så där snabbt D: upprörd
skynda med nästa kapitel nu! och bastian och max måste bli tillsammans igen D:

2011-02-05 @ 12:46:01 
URL: http://strobelights.blogg.se/

 

Svar: Tack så mycket :) Haha, ja, takten Max bytte pojkvän kan kanske diskuteras. Det är väl inte det smidigaste sättet att presentera sin nya pojkvän för sitt ex, direkt.

 

 

 

Postat av: Myaki

Åhh.. Nu känns det <b>verkligen</b> hur mycket man har saknat Max & Basse. Känns som att jag också vill kräla runt på golvet och gråta lite för att Ismael är ett sånt svin som snor Max.

Det har verkligen varit värt att vänta på detta! <3 Tack så sjukt mycket!

2011-02-05 @ 23:52:49

 

 

Svar: Tack så mycket! Jag är så glad att du tyckte att det var värt att vänta så länge på kapitlet. Jag var rädd att majoriteten skulle säga: Alltså, väntade vi 1,5 år på DET HÄR?! Men återigen bevisar ni att jag har alldeles för låga tankar om mina medmänniskor. Tack snälla för kommentaren! :)

 

 

 

Postat av: KAJSA.

Åh Gud. Åhgudåhgudåhgud. Minns inte senaste gången jag grät såhär. Ni är helt underbara och det här är underbart och Futuresex-snubben kan ju bara skjuta sig. Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv.

2011-02-06 @ 11:41:18 
URL: http://atasteofarmageddon.blogspot.com

 

Svar: Åh, tack snälla! Jag är strangely pleased med att ha fått dig att gråta, haha. Makabert. Jag tror att vi snart kommer hitta Ismael på någons WANTED-list och sedan kommer han försvinna hastigt och lustigt ur berättelsen. Han verkar inte så populär för tillfället, haha. Återigen – tack!

 

 

Postat av: Johanna

Åh, det här kapitlet har varit så efterlängtat och det levde mer än väl upp till förväntningarna. Ni är helt sjukt duktiga på att skriva. Och historien är så himlans, himlans bra.

2011-02-06 @ 18:56:32 
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/

 

 

Svar: jag är så lättad över att du tyckte att det levde upp till dina förväntningar. Nu kan jag andas ut igen, haha. Jag är så glad att du gillar JÄDDAS också. Det betyder massor för både Emilie och mig. Tusen tack för att du läser och kommenterar! :)

 

 

Postat av: Emelie

Åh herregud. Jag gråter jag gråter jag går sönder jag kraschar. 
JAG HATAR FUTURESEX-SNUBBEN! Och det här kapitlet är som alltid underbart skrivet och jag älskar det här och jag vet inte vart jag ska ta vägen. 
Jag älskar den historien, så hårt, så intensivt. Men det borde vara Max och Bastian <3.

2011-02-06 @ 19:26:46 
URL: http://edenby.blogg.se/

 

 

Svar: Som jag sagt i andra svar – jag är konstigt nöjd över att få er att gråta, haha, men jag hoppas att det tårarna har slutat för längesen. Jag är så glad att du läser och tycker om JÄDDAS, för det betyder så otroligt mycket för oss. Tusen tack! :)

 

 

 

Postat av: Ivy

Jagälskart!Jagälskart!jagälskart!! JAG ÄLSKART!!!!!
DEt var helt klart värt 1.5 år!!! Jag vet inte om jag ska hata eller älska Ismael... just nu är han inte omtyckt dock D: lite respekt kunde han ju ändå ha ! XD 

Men, jag hoppas allt är bra med er båda och att nästa kappitel kommer snart! KRAMAR I MASSOR!!

2011-02-06 @ 20:24:00 
URL: http://www.Nakuichia.deviantart.com

 

 

Svar: Tack snälla! Jag har samma kluvna känslor inför den mannen. Han är ju en riktig peng, men vad gör man när han är så respektlös? Hans mamma borde ta honom i örat, om inte annat. Kram på dig också och tack igen :D

 

 

Postat av: emzi

Jag är ordlös! TACK för det här kapitlet! Jag väntar med spänning på mer!

2011-02-06 @ 22:02:36 
URL: http://emzie.ratata.fi

 

Svar: Tack för kommentaren MC. :D Vi ska försöka leverera så fort vi kan! :)

 

 

 

Postat av: leila

Helt, helt klart värt väntan. Det spelar ingen roll att det inte var ett "actionkapitel", det är alltid mer eller mindre action vad kapitlen än handlar om. Det är en annan sorts action än den i Die Hard, som ni skrev längst uppe. Det är den sorten som sitter på insidan, i huvudet, i hjärtat, långt bakom revbenen. I själen. Den som byggs upp med varje tegelsten av ångest, längtan, saknad. Och sedan exploderar.

Tack. Verkligen. Så ofantligt stort tack till er, för att ni skriver. Det är helt fantastiskt.
/HEYLUKE @ fefo

2011-02-07 @ 02:28:16

 

 

Svar: Tack snälla för en så genomtänkt och klok kommentar. Jag är så glad att du verkar ha förstått kärnan i kapitlet och att det är mycket som händer inuti just nu. Det var en otroligt poetiskt skriven kommentar, som verkligen uppskattas. Tusen tack för dina ord! :)

 

 

Postat av: Moa

Ett och ett halvt år för detta? Helt klart värt det.
Blir lite tårögd (och det händer inte ofta) av alla Bastians 'om'.
Max är för bra för Ismael, han tillhör Bastian och ingen annan. <- Punkt slut!
Bra skrivet, som vanligt, och jag längtar redan efter ett 'Kapitel 22'.
En massa kramar till er!

2011-02-07 @ 14:54:30 
URL: http://fantiserar.blogg.se/

 

 

Svar: haha, jag blev lite rädd av första meningen i din kommentar, men du räddade upp mitt dåliga samvete där – tackar så mycket! Tusen tack för kommentaren och jag är glad att du uppfattade alla Bastians ”om”, även om alla inte stod direkt uttalade. Tack snälla!

 

 

Postat av: Mary

Underbart skrivet, jag förstår inte hur ni lyckas varje gång men det gör ni tusan! Åh jag sitter här och skakar av gråt, det är fan inte rättvist! Hur fan kan Ismael bete sig så jävla svinigt? Och Max! Älskar honom men blir ju arg och sen upprörd på mig själv för att jag blir arg på honom och åhhh... 
Hoppashoppashoppas att Basses mamma come to her senses i fråga om allt nu när han åtminståne måste berätta en del för henne, om än inte allt. En historia med kapitel som det här är det värt att vänta över ett år på. Man kan ju behöva tiden för lite emotionell återhämtning hahah :P Men ja, trots icke-action films kapitel så lyckades ni få mig till ett ganska rejält emotional breakdown, på ett bra sätt, typ. Väntar spänt på nästa kapitel! Kram på er!

2011-02-07 @ 22:23:55

 

Svar: Tusen tack för en så fin kommentar! Jag förstår precis dina känslor gentemot Ismael och Max. Man tycker så mycket om dem, men vad håller de på med, liksom? Jag är så glad att du tyckte att det var värt att vänta på kapitlet och ja, Basses mamma, vad kommer hon med här näst? Uppenbarligen är hon lite lyckligare i livet nu än tidigare, i alla fall. :) Kram

 

 

Postat av: Sandra (:

O.o Fattar inte hur Max kan byta pojkvän så snabbt, och tkr illa om Ismael.
Massa kärlek på stackars bastian<3

Var tvungen att läsa om alla kapitlerna igen. Så sjuukt underbara, och så sjuukt bra skrivet. Älskar den här serien, och har aldrig glömt den, utan helatiden hållit utkik.

Puss på er för att ni mejlar med!
Ni är super<3

2011-02-10 @ 14:37:34

 

 

Svar: Tack snälla och vi är så glada båda två att du läser och tycker om JÄDDAS. Vi är så glada att ni håller utkik, trots att det har dröjt så lång tid som det faktiskt har gjort. Ni är fantastiska!

 

 

Postat av: Rasmus

Först så vill jag säga att det är fantastiskt kul att det äntligen kom upp ett nytt kapitel. Jag har verkligen varit en av dem som har väntat och längtat under det här dryga året på att få fortsätta läsningen, jag vill däremot tillägga att du har min fulla förståelse för att det har tagit så lång tid med tanke på omständigheterna med kraschade datorer och skola och så vidare.
Kan ju även passa på att gå in med mina tankar på det där om att korta ner kapitlen för att på så vis få ut fler och oftare. Jag är nog både för och emot den idén och det är svårt att säga vad som känns bäst. En del av mig säger att jag gillar dealen med att kapitlen är så långa som dem är och att det är en del av JÄDDAS att man har en god portion med homoerotiskt laddad läsning framför sig, samtidigt så förstår jag att det vore skönt för er båda att få lite mindre press på er att få fram så himla mycket text och att ni utan något facit i handen då kommer kunna släppa mer material än som läget är just nu. Jag tycker ni ska göra vad som känns bäst för er och jag står bakom det beslutet ni tar, oavsett hur det blir.

Då så, jag känner att man som författare kan känna att man verkligen har lyckats få fram det man vill när man får en tjugoårig grabb att börja gråta över hur fruktansvärt hemsk situation som spelar upp sig i texten man läser. Jag kan uppriktigt sagt inte minnas när jag senast gjorde det, eller om jag överhuvudtaget har gjort det.
Som vanligt när det kommer till JÄDDAS så är det välskrivet, allting har en tanke bakom sig och jag tvivlar på att jag skulle kunna hitta ett stavfel i texten ens om jag satte mig och letade. Eloge till Emy. 

Precis som slutet fick mig att stirra på skärmen och låta tårarna göra det svårt att läsa om de sista raderna för att se om jag verkligen hade läst rätt, betedde sig Max verkligen som en så stor skitstövel som jag läste första gången? Tyvärr, Ja. Så fick den här meningen mig att skratta högt, rakt ut.
”Bastian hade inte ens läst någon av böckerna. Filmerna var väl ändå typ samma och läsa hade aldrig riktigt varit hans grej.”
Jag tyckte att den var totalt helt klockren och det var liksom en blandning av en värme från Basses uppenbara miss och nonchalans till att det gjorde lite ont i bröstet över att han tänker så. Stackars pojk som inte fått uppleva något av det finaste som finns.

Vidare så gillar jag hur situationen i familjen Reenstierna utvecklas. Det känns som om den familjen verkligen kan behöva sig ett ansiktslyft, och jag kan verkligen känna glädjen i det nya förhållandet. Såvida det inte utvecklar sig till att Carl typ är ett creep som har massor med skelett i garderoben. Fast nä, det tror jag nog inte! Hampe var förövrigt bra som vanligt, han förtjänar att vara lite kär.

Slutligen då slutet. Jag har redan vart och petat lite på hur jag reagerade på det.
Jag tycker att Max är EN JÄVLA IDIOT! Under tiden jag satt och lät tårarna rinna över den smärta som Basse kände då han lämnade biografen ville jag bara hoppa in i berättelsen och typ slänga iväg Ismael till ett hörn där han kan sitta med något gammalt och illaluktande över sig och därefter strypa Max. Hur i sjutton och helautomatiskt järnskrot kunde Max behandla Bastian som han gjorde? Det är ett fruktansvärt dåligt beteende som gör mig lite illamående över honom. Jag är besviken på Max, jag trodde att han visste bättre än att bete sig som ett manssvin och göra så mot Basse. Hade det inte varit för att jag tycker att dem är så fruktansvärt bra tillsammans så hade jag hoppats att Max skulle försvinna från jordens yta och leva ett olyckligt liv ensam för resten av livet. Men jag hoppas att de hittar tillbaka till varandra sen i alla fall. Någonstans långt inne så hoppas jag det. Även fast jag just nu ser framför mig hur han blir påkörd av en buss. Estetjävel.

Emy har lyckats att återigen skriva ett fantastiskt kapitel, men oj vad tungt det var att läsa framåt slutet. And dollars at star numbers.

2011-02-17 @ 02:14:05

 

 

Svar: oj, typ världshistoriens längsta kommentar. Jag är glad :D tack så mycket! Jag är glad för att du är en av få som verkar se Max ”svek” som det värsta, eftersom det trots allt är han som har någon sorts skyldighet gentemot Basse – vilket inte Ismael har. Och jag lovar att Carl inte är ett creep, haha. Elisabeth Reenstierna förtjänar att vara lycklig nu i femtio års ålder. Bättre sent än aldrig! Haha och kommentaren om Harry Potterfilmerna alltså, du anar inte hur mycket det tog emot att skriva det när det är så FEEEEEL. Jävla Basse alltså, han borde ta och läsa de där förbannade böckerna någon gång.

 

 

 

Postat av: Julia

Det gör helt galet ont att läsa detta kapitel samtidigt som jag är helt sjukt lycklig över att få läsa mera.

Jag är SJUKT arg på Max, och gråter för Bastian. 

Är mest ordlös. tack <3 /Julia

2011-02-18 @ 17:56:01

 

 

Svar: Tack snälla! Jag är så glad att du läser fortfarande och verkar tycka om det du läst. Jag är också arg på Max, faktiskt. Mer arg på Max än Ismael, haha. Tusen tack för kommentaren!

 

 

Postat av: Ira

The latest chapter was really beautiful in so many ways possible. I love your way of writing, because it really makes one feel. It is not just that one knows that one is supposed to be angry (or sad or happy) or would be in the described situations, but that one actually feels it. This story have become more than just a story. It is not just something one reads and remembers the phrases and quotes from, it is something one lives through and the memories are the memories of the characters, the feelings and of course the reading. That is what makes it so beautiful, the art of making the reader part of the story.

Just keep going so, and don't forget to take the time you need. It was really worth all the time in the world <3

2011-02-20 @ 14:09:28

 

Svar: Oh! Thank you! I’m not sure if I’m supposed to answer this review in english, but I will. I’m so glad that you feel with the characters and the story, and that you seem to like it a lot. It means a lot to Emilie and I, since it’s our baby. Your description of JÄDDAS makes me really emotional and it means so much to me that you find it beautiful. Your review was somewhat extraordinary for me to read – thank you so much!

 


Kommentarer
Postat av: Karin

jag var väldigt nära på att missa det nya kapitlet, men tack vare er fina facebook sida såg jag detta inlägg. tack så hemskt mycket. är ledsen att jag inte har sett det tidigare. detta var helt klart värt att vänta på. bastian har alltid varit min favorit & det gör ont i hjärtat att se hur han mår. fortsätt med det superbraiga jobbet. har saknat max & basse! mycket!

2011-02-21 @ 17:16:34
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0