Skolångest?

Är det någon mer än jag som är skräckslagen inför skolan nästa vecka? Ingenting verkar fungera för mig. Jag har kommit in på en kurs i kriminologi, men det visade sig att jag måste åka till skövde för att få godkänt i den vilket inte fungerar för min del. Jag kan ju ha hemtenta eller gud vet vad när jag måste vara i skövde, och det fungerar ju inte alls! Usch. Men jag har ringt och pratat med csn och jag har pratat med min kursansvarige till sociologi 2, och jag har ringt till blekinge tekniska högskola om socialrätten och jag håller på att gå i tusen bitar för det bara går runt i huvudet på mig.

Dessutom har jag fått för högt blodtryck och det oroar mig sjukt mycket - jag är tjugo år gammal, jag ska inte ha för högt. Men stressen jag upplevt i skolan, min morfars död, allt, har lett till det här. Jag måste ta det lungt, för annars kan det gå riktigt illa för mig. Uscha.

Hoppas ni inte har samma skolångest som jag har just nu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är verkligen jättelivrädd för att börja i gymnasiumet. Jag har alltid varit rädd för att träffa nya människor så för mig är det det som gör mig ängslig.



Jag börjar nog inte förrän på tisdag däremot, men lika läskigt för det:(

2009-08-11 @ 14:25:55
URL: http://pluttigasara.blogg.se/
Postat av: D

Ja man har ju ångest. Vill inte börja tvåan och vill inte se min klass som jag hatar. Fifan

2009-08-13 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0