Ett till kort smakprov

Det är inte mycket, men bättre än inget, om två dagar har jag min tenta, och efter det är jag fri en liten stund i alla fall!



Han ignorerade mobilen när den för femte gången på en timme berättade att Hampus ville nå honom, men han brydde sig inte. Det kändes inte så lockande för tillfället att berätta om allt sitt innersta för Hampe som på något sätt alltid lyckades dra ur honom det som han egentligen inte ville berätta. Typ att morsan och farsan skulle skiljas. Typ att morsan hade en ny. Typ att han skulle flytta och bli white trash med bonusfarsa och rum på två ställen. Han var för gammal för att ens kunna roa sig med tanken på en dubbel uppsättning julklappar. För tillfället tvivlade han starkt på att hans ens skulle få några från farsan. Kanske en punkterad fotboll med kniven kvar i lädret som talande meddelande.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Emyyyh <3 Lycka till på tentan, kul att du lägger ut smakproven :')

2010-01-21 @ 09:01:10
URL: http://jaddas.blogg.se/
Postat av: Emilie

Ja alltså jag håller med dig på den punkten, det är ju inte bara tjejer som är våldtäktsoffer, men just i den här boken är det bara tjejer det handlar om, det var därför jag skrev tjej :P Jag tycker också att det är idiotiskt att sortera efter kön eftersom män förmodligen mår precis lika dåligt över det som kvinnan gör. Jag tror att det nästan kan vara svårare för mannen eftersom det inte är så "vanligt" att en kvinna våldtar en man, och därmed kan han få rykten om att han är svag och ja, du fårstår kanske vart min poäng är påväg. Jag tycker också den här könsuppdelningen är helt befäng, och det är trist hur samhället fortsätter upprätthålla den. Det är kanske sådana som du och jag som är tänkta för att få igång de nya tankarna :P



Jag vet! Jag förstår inte varför det bara diskuteras åt ena hållet när det är precis lika viktigt att diskutera det åt andra hållet. Jag blir fruktansvärt upprörd när de gör skillnader i könen såhär för det är lika jobbigt för en man eller en kvinna att utstå det de behöver utstå i ett destruktivt förhållande. Jag tycker att det är viktigt att prata om båda hållen eftersom det alltid finns olika ståndpunkter. En våldtagen man mår förmodligen lika dåligt som en våldtagen kvinna och de får förmodligen exakt samma hemska rykten spridda omkring sig, kanske får sitt liv förstört. Nej, jag gillar inte att folk är så inskränkta som idag, jag blir också mörkrädd.



Ja, det är den kursen :P Men jag lovar, vi ska läsa böcker om våld mot män med så jag hoppas inte den ska bli för inskränkt :P

2010-01-23 @ 08:58:22
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Postat av: Isabella

När jag läser det här gör det riktigt ont av längtan och saknad. BASSE 4EVER! . Åh jag älskar JÄDDAS sjukt mycket! Ni är grymmast <3

2010-01-31 @ 02:59:36
Postat av: Snöfrid

Med tanke på titeln på er blogg... är det händelsevis ni som skrivit denna?

http://www.freewebs.com/bastianmaximilian/prolog.htm



Snubblade in här via bloglovin' ^^ trevlig blogg! Återkommer nog hit och läser ;)

2010-02-04 @ 17:33:29
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Leila

Åååååååååååååh. Jag dör. Jag vill läsa! Jag vill att JÄDDAS ska vara en oändlig roman eller nåt sånt. Den är för bra för att få ta slut, ever. Ni är BÄST! <33333

2010-02-25 @ 16:29:46
URL: http://illumnimagination.blogspot.com
Postat av: Emelie

OMG!!! :O Jag hade totalt missat smakproven!!! IIIIIH!! Tror jag ärligt dog för en sekund efter jag hade läst dom! OH MY GOD! Är så jävla pepp för nästa kapitel nu så det är inte sant, jag bara vet att det kommer vara helt underbart och totally värt väntan!! :D:D

2010-05-04 @ 22:30:41
URL: http://emelieismyname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0