And I'm back

Hej på er!
Nu har jag äntligen (efter sisådär en hundra "om och men" fått igång mitt internet här i korridoren. Först hade jag inga inloggningsuppgifter, även fast de ska vara hemskickade i början av augusti, så jag gick upp till högskolans reception och blev hänvisad till hus 18 där ekonomerna skulle ha studieadministratörer. Väl där hittade jag inte rätt först (för jag trodde att jag skulle till expeditionen, men det skulle jag ju uppenbarligen inte, eftersom den var stängd). När jag sedan väl hade fattat att det var studieadministratörerna jag skulle till, så var alla på möte och var inte tillbaka förrän vid 12. Klockan var då ungefär 10.
  Jätteroligt. Inte.
  Sedan gick jag upp till skolan igen vid halv ett och hittade tillslut en jättetrevlig studieadministratör som gav mig mina inloggningsuppgifter. Tyvärr gick det inte alls lika bra när jag skulle försöka få igång internet, för det gick inte. Så då fick jag gå till receptionen igen, där de hade IT-administratörer och fick hjälp av en jättetrevlig kille som heter Emil. Han ändrade lite inställningar på min dator och jag kom ut på internet där i receptionen.
  Sen kom jag hem, och inte kom jag ut på internet. Lite frustrerad blev jag då, kan jag ju säga.
  Då pratade jag med min fastighetsvärd som sa att de kunde ju ta hit någon och kolla om det fungerade som det skulle, men om det gjorde det så skulle jag få betala. Tjena, liksom. No way.
  Han tipsade mig om att testa med någon grannes och se om det fungerade bättre, så det gjorde jag. Min granne hade jobbat som programmerare och inne i hans rum fick han igång internet skitbra och visade hur jag skulle göra.
  Fungerade det i mitt rum, då? NEJ.
  Min kära granne kom in i mitt rum och testade där, men fick inte heller igång det, även fast han hade fått det inne på sitt rum.
  Det blev ännu en tripp till receptionen där jag fick prata med Emil igen. Tydligen hade något pucko som bott där innan mig, antagligen gjort något som man inte ska göra, för internet var blockerat i mitt rum. Emil tog bort alla blockeringar och NU fungerar det ÄNTLIGEN som det ska.

Helt galet. Jag hatar internet lite just nu.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hoppas att det håller i sig och att det inte dör :o Vilket pucko som har bott där innan.

2009-08-25 @ 21:17:47
Postat av: Pernilla

Herregud! Men skönt att det fungerar nu! Jag väntar på mejlet om hur du har det där nere i Skåneland. Skriv det när du får tid, förstår att det är sjukt mycket nu i början. :D Pussokram

2009-08-28 @ 20:31:56
URL: http://sextondenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0